شورای زنان افغان در هالند ایجاد گردید
مشعل مشعل

روز یکشنبه 22 نوامبر سال روان ترسایی به همت شماری از فعالان حقوق زنان در هالند،شورای زنان افغان بنیاد نهاده شد.

در محفلی که بدین مناسبت در مرکز فرهنگي شهرک sint-oedenrode داير گرديد،شماری از بانوان و دوشیزه گان از سراسر هالند گردهم آمده بودند.

 پس از آنکه محفل با سخنان خوش آمدید توسط بانو سیده طلوع افتتاح گردید،جلسه تحت ریاست بانو زلیخا پوپل به کار خود ادامه داد.او هدف از نشست را برشمرد،و سپس تنی چند از زنان صحبت نموده و بخاطر نزدیکی هرچه بیشتر زنان افغان مقیم هالند،صرف نظر از تعلقات سیاسی و وابسته گی های سازمانی شان، بدور یک گردان اجتماعی برای دفاع از حقوق زن و کمک به زنان کشور تاکید ورزیدند.

بعداً طرزالعمل کار و اساسنامه که از سوی کمیسیون تدارک شورا تهیه شده بود،از سوی بانو سهیلا زحمت به خوانش گرفته شده و با ابراز نظر چند به اتفاق آرأ مورد تصویب قرار گرفت.

سپس به تعداد 18 تن از زنان به عضویت هیأت رهبری شورا خود را کاندید نمودند،که به اتفاق آرأ عضویت آنها مورد تصویب جلسه قرار گرفت.

آنها از میان خود بانو سهیلا زحمت را به صفت رییس شورای زنان برگزیدند.وی ضمن سپاس از اعتماد بزرگی که به وی گردیده است،وعده سپرد که تمام توان خویش را در نزدیکی هرچه فشرده تر زنان بدور شورا بخرج داده و از حقوق آنها در هماهنگی،همکاری و تفاهم کامل با اعضای هیأت رهبری شورا به دفاع خواهد برخاست.

او از همه زنان در کشور هالند تقاضا نمود تا بخاطر دفاع از حقوق حقه زنان و ایجاد زمینه های عملی برای ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و حقوقی برای زنان کشور ما که حقوق آنها در همه عرصه های زنده گی پامال می گردد،گردهم آیند.

پس از آن اشتراک کننده گان جلسه به بزرگداشت از روز جهانی مبارزه با خشونت عليه زنان پرداخته و آغازگر این بخش بانو زلیخا پوپل یکی از فعالان سیاسی و اجتماعی بود،که با صحبت همه جانبه خویش زنان را به دفاع از حقوق پامال شده زنان کشور ما فرا خواند.بعداً بانو سیده طلوع در مورد صحبت نموده و پیرامون واقعات تکان دهنده علیه زنان در کشورما مکث نموده ،توجه دولتمردان و مدافعان حقوق زنان را به حل فوری این مشکلات معطوف داشت.

اشتراک کننده گان جلسه ضمن تصویب اعلامیه یی که توسط بانو نفیسه اسحاق زی به خوانش گرفته شد،پشتیبانی بیدریغ شان را از تلاش های سازمان های حقوق بشر و مدافعین حقوق زنان برای رفع خشونت علیه آنها اعلام داشتند.

محفل با کنسرت جالب و دیدنی هنرمندان جوان و خوش آواز ولیدپوپل، فهیم کامران و احسان جان در میان شور و هلهله تماشاچیان و به امید رفع خشونت علیه زنان پایان یافت.


November 24th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها